• Okategoriserade
  • 0

Tisdag 8/8

Kraftverken producerar en viss mängd el. Om konsumenterna inte använder all elen, vad händer då? Var tar den vägen? Det är såna små saker som vi blivande ingenjörer diskuterar under lunchen. Men nåt svar hade vi inte. Och så försökte vi räkna ut hur mycket restaurangägaren fick in på sin rörelse. Men vi hade inte mycket att gå på. Reklam är dock ett populärt samtalsämne. Det finns mycket dålig tv-reklam att klanka ner på. Som till exempel den för nån glass, där en speakerröst undrar om man verkligen blir så glad av glassen som det verkar, eller om det bara är inhyrda skådespelare vi ser. Varför ens säga nåt sånt? Det är ju så uppenbart att det är fejk alltihop eftersom det hela är så överdrivet. Vad vill de att vi ska tänka. ”Nehej, den glassen är egentligen rejält trist.” Eller? Eller den för nya MER passionsfrukt, där en tjej är ute med hunden och köper en flaska på vägen. Hon stannar till vid en korsning, förundrad över smaken. Samtidigt blir hennes hund överkörd. Låter väl trevligt? ”Din hund dör om du köper MER.” Eller nåt.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.