• Okategoriserade
  • 0

Söndag 4/1

Nu är jag tillbaka i Stockholm efter nyårsfirande i Glasgow. Det är en häftig stad, och människorna där är mycket trevligare än oss svenskar. När vi kom dit visade det sig att de på vandrarhemmet/hotellet hade missuppfattat bokningen som att vi skulle komma den 13/12 och inte den 30/12. Men det löste sig och vi fick till och med rabatt. På nyårsafton hade vi bokat bord på en restaurang, där vi åt nyårsmiddag. Ett schysst ställe, och nästan det enda där man inte frös. Skottarna verkade annars inte vara så frusna av sig, för det var inte så varmt nånstans inomhus. Efter middagen gick vi ut på stan där det var artistuppträdanden inför tolvslaget. På tolvslaget var det dags för ett kort men intensivt fyrverkeri. Eftersom det regnade så gick vi på jakt efter en öppen pub, men hittade bara en trevlig där det tyvärr inte fanns plats. Så vi tog oss tillbaka till hotellet, där baren intill var öppen. Tyvärr var musiken så hög att man inte kunde prata med varandra. Det var bara att säga god natt. På det hela en bra resa, även om Ryan Airs flygplan inte är de mest bekväma. I morgon ska jag ut och testa min nya digitala systemkamera, det kanske kan muntra upp. Just nu känns det mesta rätt trist. Jag är uttråkad och trött. Varför kan inte livet bara vara lätt?

Du gillar kanske också...