Jakten fortsätter
I dag fortsatte jag att jaga nån ansvarig på Wallenstam som kan se till att felanmälningarna i min lägenhet åtgärdas. Nu är det fyra månader sedan de rapporterades. Jag ringde och frågade efter den förvaltare som jag pratade med senast, men hon jobbar tydligen bara vissa dagar så hon var inte där. Jag frågade då efter den andra av de tre förvaltare som jag har pratat med, men han var inte heller på plats. Jag bad då att få prata med förvaltningschefen, men han skulle komma in först efter lunch. Jag påpekade att telefontiden (912) då skulle vara slut. Men receptionisten berättade att telefontiden inte gäller honom, eftersom han är chef. Men däremot var det ju mycket möten för hans del och han skulle kanske inte gå att få tag i ändå. Så jag valde att skicka ett mejl: ”Hej, Nu har jag under fyra månaders tid pratat med kundservice ett tiotal gånger, och med tre av era förvaltare, men fortfarande är inte de felanmälningar som gjordes i december avklarade. Enligt den besiktning som gjordes den 15 december, innan jag flyttade in, ska handfatet i badrummet bytas eftersom det är ett hål i det. Fortfarande har det inte gjorts. Jag pratade med en förvaltare hos er som lovade att ta tag i det, men när jag sökte honom en vecka senare hade han slutat. Jag fick då prata med [en annan förvaltare], men när jag återkom en vecka senare så var han på pappaledighet. Jag pratade då med [ytterligare en annan förvaltare], som lovade att återkomma till mig. Det har hon inte gjort, och jag kunde inte få tag i henne i dag eftersom hon tydligen bara jobbar vissa dagar. Jag har också pratat med fastighetsskötaren på Svefab, som hävdar att de inte fått någon arbetsorder på att byta handfatet, men att om det ska göras så är det deras jobb. Dessutom saknas fortfarande lås till en av garderoberna i hallen, som den tidigare fastighetsskötaren lämnat meddelande om på min telefonsvarare att han beställt. Till den nya fastighetsskötaren har han dock sagt att något lås inte går att få tag i, och att ett nytt lås kräver att hela dörren måste byggas om. Det låter som ett rent påhitt. Jag vill bara, som jag förklarade för [den tredje förvaltaren], att dörren ska gå att stänga utan att den går upp igen. Nu kräver jag att detta åtgärdas snarast möjligt! Att det ska ta mer än fyra månader kan väl inte vara rimligt?” Han svarade senare under dagen: ”Hej Mathias, Jag ber att få sätta mig in i detta fall och återkomma inom 2-3 dagar. Ett svar, (även om det inte är nöjaktigt), är just att vi drabbats av manfall inom organisationen. Dock har vi en ny förvaltare på väg in. Denne börjar den 26/3. Jag skall dock tillse att någon annan förvaltare tar sig an detta omgående.” Fortsättning följer.
De verkar ha högre personalomsättning än UNF, de där. Undrar vad som är så hemskt med att vara förvaltare att folk slutar hela tiden?
Missnöjda hyresgäster, kanske? De får ta skiten när fastighetsskötaren inte gör sitt jobb.
Det frestar på att vara förvaltare med hyresgäster som Mathias!
De ska inte komma undan!