Söndag 29/7
I början på veckan försökte jag nå Thorns service på telefon. Först ringde jag de nummer som stod på mitt avtal, men inget av de fungerade. Då slog jag upp numret till Thorn-butiken här i stan i telefonkatalogen. Där fick jag en Telia-hänvisning som sa att numret var stängt och att jag skulle ringa 020-24 24 24. Okej, det gjorde jag och kom fram till en talsvarstjänt som bad mig trycka 1 om jag ville komma i kontakt med min Thorn-butik. Va!? Kunde de inte få ha sitt egna telefonnummer kvar? Fjant! Om jag tryckte 2 kunde jag boka service, vilket jag ju ville göra. Där var det telefonkö, så istället gick jag in på Thorns webbplats för att boka service, vilket de tipsade om att man kunde göra. Sagt och gjort, jag fyllde i ett formulär och väntade på att de skulle ringa upp mig. När inget hade hänt i fredags ringde jag återigen 020-24 24 24 och undrade vad som hänt. Den här gången kom jag fram relativt snabbt. Innan man kommer till en handläggare får man slå in sitt postnummer – jag vet inte riktigt varför. När jag kommer fram börjar jag med att förklara att jag anmält min video trasig på webben och undrar varför inget hänt. Hon berättar att den tjänsten inte funkat så bra under sommaren, och att alla anmälningar inte kommit fram. Men varför har de då fortfarande kvar den tjänsten? När det är avklarat frågar hon var jag bor – men det har jag ju precis knappat in! Jag får i alla fall bokat en tid så det ska komma nån i morgon förmiddag mellan 9 och 12. Puh!