Det är ingen hemlighet att jag avskyr butikskedjan Lidl. De har usel personalpolitik, usla anställningsvillkor, usel kundkontakt och usel marknadsföring. De har länge kört tv-reklam med en otäck tant som gör att man bara vill byta kanal så fort hon visar sig. Nu har de börjat med stortavlor där de berättar att två tredjedelar av varorna i butiken kostar under 20 kr. Det säger mig ingenting. Har de bara små förpackningar? Hur ser motsvarande andel ut i andra butiker? Det är absolut inget som jag kan relatera till. Lidl har haft det hett om öronen många gånger. Här är en kort sammanfattning. » Anställda får bara jobba 2025 timmar per vecka hos Lidl, och förbjuds arbeta i andra butiker » Hällde gift över matrester » Spionerade på anställda och förde register över deras hälsa » Kvinnliga anställda i Polen och Tjeckien tvingades ha armbindel när de hade mens för att arbetsledningen skulle kunna kolla så att de inte sprang på toaletten för mycket under arbetstid » Anställda får tävla mot varandra i att jobba snabbt » Fackföreningsfientliga » Dåliga på kundbemötande » Har sammanlagt gått med nära två miljarder i förlust. Senaste räkenskapsåret var det 321 miljoner i förlust. Kanske är det dags att byta strategi?