I helgen var jag i Göteborg. Självklart passade jag på att träffa en massa trevligt folk, men anledningen till att jag åkte ner var att jag, Marcus och Towe skulle ta fram ett koncept för UNF:s deltagande på sommarens festivaler. Det gick riktigt bra Vi gick grundligt tillväga och identifierade målgrupp (gymnasiet och högskolan), klargjorde vad vi ville (värva), pratade om anledningar till varför folk går med i UNF (verksamheten eller engagemanget) och kom till slut fram till ett koncept. Eller, det blev ganska många på vägen. Men vi fastnade inte, utan tänkte i nya banor och fortsatte. Till sist, efter sex timmar, satt vi där med ett koncept som vi alla tre gillade. Budskapet blir ”Alkoholfritt alternativ 50:”. (Medlemsavgiften i UNF är 50 kronor.) Det grafiska utförandet återstår, men det lutar åt att det blir lite handgjord känsla, lite som en skylt i nån bar men utan krita på svart tavla, för det känns så uttjatat. Konceptet måste också funka i många varianter, för det är föreningar som ska medverka på sina lokala festivaler runt om i landet och då kan de ha ett stort tält eller bara ett litet bord. Men än så länge är jag inte orolig. Det här kommer att bli bra!