Nikon hör av sig

Förra veckan löste sig ju ett av problemen med min nya kamera som jag pratat med Nikon om. Jag hade lagt det bakom mig, men i dag kom ett nytt mejl från dem.

De tyckte att det hade tagit för lång tid att lösa problemet och beklagade att jag inte hade fått hjälp från dem. De skulle också se till att minska risken för att andra råkar ut för samma problem: ”För att förhindra att liknande problem uppstår för andra användare har vi gett Nikon ett förslag att det bör läggas till en instruktion i manualen för D500, som förtydligar att blixtsynk inte fungerar med kameran inställd på Live View video.”

Jag uppskattar att de tar kundernas respons på allvar, för det händer verkligen inte ofta när man kontaktar en kundtjänst, men jag höll inte med om att det var den saknade instruktionen som var problemet. Att blixtsynken inte fungerar i videoläget tycker jag är helt logiskt. Vad som däremot är konstigt är att fjärrstyrningen via Snapbridge tar hänsyn till den inställningen, eftersom Live View inte används, och man inte heller kan filma från appen.

Nikon ville ändå ”tacka för att du uppmärksammat oss på detta genom att skicka en liten, men välment gåva.”

Så nu är jag ju supernyfiken på vad det kan vara för en liten present.

 

Foto: J Mark Bertrand

Du gillar kanske också...

Kommentera