Ingen brådska på SJ

Det börjar kännas tröttsamt att klaga på kollektivtrafiken, men det är ju tyvärr alltför ofta som den inte fungerar.

Häromveckan när jag skulle ta tåget hem från Stockholm så var det försenat. Det dröjde till tio minuter innan avgång innan vi fick information om att tåget var en halvtimme försenat. Det är konstigt att de inte vet sånt tidigare.

När tåget väl kom in till perrongen så fanns ingen personal på plats för att städa det eller fylla på bistron. Städarna kom gående efter en stund och hade inte alls nån brådska. Efter ytterligare några minuter kom påfyllningen till bistron. Allt som allt blev vi femtio minuter sena från Stockholm. Det är konstigt att personalen som ska förbereda för nästa avgång inte redan är på plats när ett försenat tåg anländer.

Dessutom var tåget felskyltat (både på tåget och på skyltarna på perrongen) så hela perrongen var full med folk som undrade om vi skulle kliva på.

Senare under resan blev vi såklart ännu mer försenade och då måste tågpersonalen hitta nya anslutningar till dem som missat sina. Den här gången fick personalen på tåget inte tag i trafikledningen så beskedet till dem som missat sina anslutningar var att de fick lösa nya transporter själva.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.