Jag köper motvilligt juice

Häromdagen när jag köpte min gamla vanliga Bravo-juice upptäckte jag att de hade gjort om förpackningarna. Jag tycker tyvärr att de blev sämre.

Den nya förpackningen står till vänster, den gamla till höger.

De där frukterna ser inte så smaskiga ut, och det ser ut som persilja som sticker ut i mitten. (Ja, jag vet att det är morotsblast, men det är inte heller nåt som jag vill ha i min juice.) Dessutom tycker jag allt att den lysgröna färgen på den nya känns lite konstig. Inte så naturlig. Självklart var de tvungna att slänga in en till logga också.

Jag är inte den som varierar mig i onödan, men nu kanske jag ska testa nån annan juice. Det är stort.

bravo_ny_DSC_4028-edit

Du gillar kanske också...

4 svar

  1. Hull skriver:

    Håller i stort sett med dig om den nya, men de två förpackningarna känns mest som två variationer på samma trötta mestema.

    Förutom blasten tycker jag idéen med bilder på frukt är bättre än att köra lodrät typografi som ändå göms bakom en massa loggor och skit.

    Svennebanandesign, kort och gott.

    Våga testa en ny. Kanske Brämhults?

  2. Mattis skriver:

    Brämhults gillar fruktkött, det gör inte jag.

  3. pernilla skriver:

    tycker båda två är för röriga. den senare varianten verkar ha funnits en ambition att renodla. men skivade och lagda på hög blir det lite äckligt inte läskande. vem sjutton vill ha KÄRNOR i sin juice. kärnor är äckligt i både frukt och juice.

    det jag undrar mest över är varför den högra har två olika uttrycksätt att förmedla innehållet i juicen (den gröna färgplattan under bravologgan och den oranga längst ner på förpackningen). varför säga en sak på två olika sätt?

  4. Mattis skriver:

    Jag tyckte också att det var konstigt att skriva innehållet två gånger. Men det har de i alla fall ändrat.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.