• Okategoriserade
  • 2

SJ försöker igen

Man vill gärna tro att SJ gör det enklare för sina resenärer när de inför möjligheten att få sin biljett som sms. Men så är det inte. Man får förvisso sin biljett till mobilen, men enkelt är det inte. 24 timmar innan tågets avgång får man ett sms till sin mobil med uppmaningen att checka in. Det måste man göra för att få sin biljett. Ska man åka tur och retur måste man självklart checka in två gånger. Frågan är bara varför SJ inför detta extra steg just för mobilbiljetter. Man behöver ju aldrig annars checka in för att åka tåg. Det är typiskt SJ att införa nåt sånt här och sen marknadsföra det som att de gör nåt enklare. Varför krångla till det så här?

Du gillar kanske också...

2 svar

  1. Anders skriver:

    Det ÄR enkelt. Jag sitter på X2000 just nu med sms-biljett. Sen är det väldigt cool att konduktören scannar/fotar av mobilens display för att kolla så att biljetten är giltig.

    Sms-biljett slår Prio-kort anyday!

  2. Mattis skriver:

    Men varför ska man behöva checka in? Jag fattar inte.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.