• Okategoriserade
  • 2

Gratis är gratis

Det är många som använder sig av uttrycket ”gratis” i sin marknadsföring nu för tiden. Problemet är att de inte vet vad de pratar om. Enligt flera beslut i Marknadsdomstolen står det klart att allt som är gratis verkligen ska vara gratis. Det ska inte vara utan kostnad eller på köpet, utan vara helt gratis utan motprestation. Expressen skrev på sin löpsedel i torsdags att man fick en gratis biobiljett, men så var ju inte alls fallet. Om man kollade lite närmare så visade det sig att man fick gå två för priset av en. Fler liknande exempel har syns i reklamen på sistone. Så går det när folk jobbar med sånt de inte kan nåt om.

You may also like...

2 Responses

  1. Anders skriver:

    Hur är det med telefonförsäljare som ringer och erbjuder gratis tidningar, gratis kalsonger, gratis gudvetvad? Och det visar sig att man får stå för frakten själv, eller att de kommer fortsätta skicka saker och kräva betalt om man inte kontaktar dem och uttryckligen ber dem sluta skicka saker?

    Jaja, jag antar att jag inte behöver fundera mer på det… NIX är bra.

  2. Mattis Mattis skriver:

    De är onda, det är vad de är.

Kommentera